top of page
AKTUALNE ZASADY WYDAWANIA ZAŚWIADCZEŃ IUDOSTĘPNIANIA DANYCH Z REJESTRÓW LUDNOŚCI
AKTUALNE ZASADY WYDAWANIA ZAŚWIADCZEŃ IUDOSTĘPNIANIA DANYCH Z REJESTRÓW LUDNOŚCI

pt., 23 maj

|

szkolenie on-line

AKTUALNE ZASADY WYDAWANIA ZAŚWIADCZEŃ IUDOSTĘPNIANIA DANYCH Z REJESTRÓW LUDNOŚCI

RM, RZC, REJESTRU PESEL, RDO, KOPERT DOWODOWYCH - ZE ZMIANAMI W 2021-2024.

Czas i lokalizacja

23 maj 2025, 09:00 – 15:00

szkolenie on-line

O wydarzeniu

SZKOLENIE ON-LINE


PROGRAM:

1. Zasady wydawania zaświadczeń z Rejestru PESEL i z Rejestru Mieszkańców, czyli w trybie art. 45 ust. 2 i 2a ustawy o ewidencji ludności oraz z Rejestru Dowodów Osobistych – czyli w trybie art. 63 ust 1 ustawy o dowodach osobistych. Wydawanie zaświadczeń w trybie 217 kpa

– zakres podmiotowy i przedmiotowy

– warunki wydania zaświadczenia

– odmowa wydania zaświadczenia

– opłaty

– poświadczanie formularzy dwujęzycznych

– dowód życia – zasady wydawania

2. Udostępnianie danych z RM, Rejestru PESEL, z RDO - zagadnienia ogólne

– tryby udostępniania danych

– podmioty publiczne i pozostałe podmioty

– treść wniosku o udostępnienie danych

– forma udostępnienia danych

– pojęcie interesu prawnego i sposoby wykazywania interesu prawnego

– przykłady interesu prawnego

– pojęcie interesu faktycznego

– udostępnienie danych w celach badawczych

– odmowa udostępnienia danych

– opłata za udostępnienie danych i zasady jej zwrotu

3. Udostępnianie danych z RM i z Rejestru PESEL

– udostępnianie danych z RM podmiotom publicznym

– udostępnianie danych z RM podmiotom pozostałym

– decyzje teletransmisyjne

– liczenie limitu 300

4. Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych

– Udostępnianie danych podmiotom publicznym

– Udostępnianie danych podmiotom pozostałym

5. Udostępnianie danych z kopert dowodowych

– Okresy przechowywania kopert dowodowych

– Tryb udostępniania dokumentów z koperty dowodowej osobie, której dotyczy

– Opłata za udostępniania dokumentów z koperty dowodowej osobie, której dotyczy

– Tryb udostępniania dokumentów z koperty dowodowej innym osobom podmiotom

– Opłata za udostępnianie dokumentów z koperty dowodowej innym osobom podmiotom

– Opłata za udostępniania dokumentów z koperty dowodowej osobie, której dotyczy

– Udostępnianie dokumentów z koperty dowodowej w celach genealogicznych

6. Udostępnianie danych jednostkom organizacyjnym gminy – wydziałom urzędu, GOPS, szkołom

itp.

7. Udostępnianie danych urzędom zagranicznym

8. Zmiany dotyczące wydawania zaświadczeń i udostępniania danych z RM, Rejestru PESEL i RDO wynikające z ustawy z dnia 14 października 2021r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021r., poz. 1978) –

– usługa elektroniczna umożliwiająca osobie, której dane są przetwarzane w rejestrze PESEL oraz w RDO pobranie informacji o odbiorcach, którym jej dane osobowe lub dane osobowe jej dziecka udostępniono z tych rejestrów,

– usługa elektroniczna umożliwiająca osobie wgląd do własnych danych i danych jej małoletniego dziecka przetwarzanych w Rejestrze PESEL,

– usługa elektroniczna umożliwiająca pobranie zaświadczenia zawierającego pełny lub częściowy odpis danych własnych osoby lub danych jej dziecka przetwarzanych w rejestrze PESEL,

– usługa elektroniczna umożliwiająca pobranie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały oraz o zameldowaniu na pobyt czasowy osobie meldującej się e-usługą transakcyjną,

– udostępnianie danych w trybie interesu faktycznego - doprecyzowanie przepisów w zakresie uzyskiwania zgody od osób, których dane z rejestru PESEL oraz rejestru mieszkańców mogą być udostępnione,

– wnioskowanie o dostęp do rejestru PESEL w trybie weryfikacji danych - przy użyciu dedykowanych usług elektronicznych.

9. Analiza przykładów wniosków o udostępnienie danych

10. Orzecznictwo WSA i NSA

11. Nieprawidłowości i uchybienia w zakresie udostępniania danych i wydawania zaświadczeń, porady praktyczne

12. Problemy, pytania i odpowiedzi

WYKŁADOWCA:

Wieloletni praktyk, wieloletni dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich wjednym z Urzędów Wojewódzkich. Do zakresu działania Wydziału Spraw Obywatelskich należy m. in. nadzór nad realizacją przez gminy zadań z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i rejestracji stanu cywilnego oraz wydawanie decyzji drugoinstancyjnych z ww. zakresu. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia dla pracowników gmin z zakresu ewidencji ludności dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego, konwencji międzynarodowych z zakresu rejestracji stanu cywilnego, kodeksu postępowania administracyjnego, prawa administracyjnego. Przez kilka lat uczyła prawa administracyjnego, prawa

finansów publicznych, wstępu do nauki o państwie i prawie, postępowania administracyjnego w Zespole Szkół Ekonomicznych. Zebrane doświadczenie pedagogiczno-dydaktyczne, wiedza teoretyczna i praktyczna z ww. zakresu oraz otwartość i łatwość nawiązywania kontaktów międzyludzkich daje gwarancję profesjonalnego prowadzenia szkoleń przez Wykładowcę.

Istnieje możliwość przekazania organizatorowi (w nieprzekraczalnym terminie do dnia 8 maja 2025 r.) pytań i propozycji zagadnień, które chcielibyście Państwo, aby zostały wyjaśnione w trakcie prowadzonego szkolenia (e-mail: biuro@mcdk.edu.pl).

Z uwagi na rangę omawianych zagadnień proszę o wydelegowanie na proponowane szkolenie pracowników realizujących omawiane zagadnienia.


TERMIN: 23 maja 2025 r. w godz. 9:00 – 15:00

(w tym dwie przerwy: 10:30 – 10:45; 12:30 – 12:45)


UWAGA: Ze względu na ograniczoną liczbę uczestników, w razie dużej liczby zgłoszeń uruchomiona zostanie druga tura szkolenia. O zakwalifikowaniu na szkolenie decydować będzie kolejność zgłoszeń.

FORMUŁA SZKOLENIA: Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie webinaru. Webinar to nowoczesny format szkoleniowy (rodzaj e-learningu) wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Ten format umożliwia pełną interakcję zarówno z prowadzącym jak i z innym uczestnikami szkolenia. Na spotkaniu dostępny będzie czat, na którym można będzie zabierać głos i zadawać pytania. Na kilka dni przed planowanym szkoleniem, każdej zapisanej osobie przekazany zostanie link do szkolenia, a przed samym szkoleniem przeprowadzone będzie próbne połączenie w celu wyeliminowania ewentualnych problemów.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu, przeglądarka internetowa (preferowane Chrome, FireFox, Opera, Safari, Edge), głośniki lub słuchawki oraz mikrofon.

KOSZT: wynosi 495 zł brutto od osoby i obejmuje materiały szkoleniowe w formie elektronicznej wysłane do uczestników szkolenia, przeprowadzenie szkolenia on-line oraz zaświadczenia w formie elektronicznej o uczestnictwie w szkoleniu.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE: Chęć uczestnictwa prosimy zgłaszać mailowo lub telefonicznie na nr 22 636 94 26 oraz przesłać kartę zgłoszenia mailem na adres: biuro@mcdk.edu.pl

(w przypadku niemożności przesłania skanu karty za pośrednictwem poczty elektronicznej prosimy o przesłanie jej faksem na nr 22 831 54 69).

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany uczestnikom na 2 dni robocze przed szkoleniem.

Należność prosimy wpłacać na konto:

Bank Pekao S.A. Oddział w Warszawie 90 1240 6436 1111 0000 4584 9905;

Dla: Mazowieckie Centrum Doskonalenia Kadr, Al. Solidarności 72/17, 00-145 Warszawa,

z dopiskiem: za szkolenie EWID/ON-LINE. w dn. 23.05.2025 r.

Udostępnij to wydarzenie

Mazowieckie Centrum Doskonalenia Kadr

©2024 wykonanie Mazowieckie Centrum Doskonalenia Kadr

bottom of page