


pt., 13 cze
|szkolenie on-line
SPECUSTAWA UKRAIŃSKA Z AKTUALNYMI ZMIANAMI, W TYM MELDOWANIE I NADAWANIE NUMERU PESEL CUDZOZIEMCOM
Czas i lokalizacja
13 cze 2025, 09:00 – 15:00
szkolenie on-line
O wydarzeniu
SZKOLENIE ON-LINE
PROGRAM:
Formy ochrony cudzoziemców w RP
Decyzja wykonawcza Rady UE
zakres podmiotowy i przedmiotowy
okres ochrony czasowej
dokument wydawany uchodźcom objętym decyzją wykonawczą
• Specustawa ukraińska ze zmianami od 1 lipca 2024 r.
zakres podmiotowy i przedmiotowy
okres ochrony czasowej
rejestracja uchodźców
termin rejestracji
właściwość organu
ustalanie tożsamości uchodźcy
nadawanie numeru PESEL
rejestracja w Rejestrze Obywateli Ukrainy
wyłączenia ze statusu UKR
wpisanie danych do RDK
potwierdzenie Profilu zaufanego
utrata statusu UKR
zmiana statusu UKR
przywracanie statusu UKR
ochrona UKR w innych krajach UE
Przedłużenie dotychczasowych zezwoleń pobytowych dla obywateli Ukrainy
Stosowanie przepisów covidowych do obywateli Ukrainy
Rejestry w których są uchodźcy UKR – Rejestr PESEL, Rejestr Granica, Rejestr Obywateli Ukrainy
- Zakres danych w rejestrach
- Wymiana danych między rejestrami
- Udostępnianie danych z tych rejestrów i wydawanie zaświadczeń
Dotacja dla gmin z Funduszu pomocy na rejestrację UKR
Omówienie różnych przypadków dot. rejestracji uchodźców i przywracania statusu UKR
Zmiana ustawy o ewidencji ludności od 1 lipca 2024
Zasady meldowania cudzoziemców.
Zasady nadawania numeru PESEL cudzoziemcom.
Pytania i odpowiedzi
WYKŁADOWCA:
Wieloletni praktyk, wieloletni dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich wjednym z Urzędów Wojewódzkich. Do zakresu działania Wydziału Spraw Obywatelskich należy m. in. nadzór nad realizacją przez gminy zadań z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i rejestracji stanu cywilnego oraz wydawanie decyzji drugoinstancyjnych z ww. zakresu. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia dla pracowników gmin z zakresu ewidencji ludności dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego, konwencji międzynarodowych z zakresu rejestracji stanu cywilnego, kodeksu postępowania administracyjnego, prawa administracyjnego. Przez kilka lat uczyła prawa administracyjnego, prawa
finansów publicznych, wstępu do nauki o państwie i prawie, postępowania administracyjnego w Zespole Szkół Ekonomicznych. Zebrane doświadczenie pedagogiczno-dydaktyczne, wiedza teoretyczna i praktyczna z ww. zakresu oraz otwartość i łatwość nawiązywania kontaktów międzyludzkich daje gwarancję profesjonalnego prowadzenia szkoleń przez Wykładowcę.
Istnieje możliwość przekazania organizatorowi (w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 maja 2025 r.) pytań i propozycji zagadnień, które chcielibyście Państwo, aby zostały wyjaśnione w trakcie prowadzonego szkolenia (e-mail: biuro@mcdk.edu.pl). Z uwagi na rangę omawianych zagadnień proszę o wydelegowanie na proponowane szkolenie pracowników realizujących omawiane zagadnienia.
TERMIN: 13 czerwca 2025 r. w godz. 9:00 – 15:00
(w tym dwie przerwy: 10:30 – 10:45; 12:30 – 12:45)
UWAGA: Ze względu na ograniczoną liczbę uczestników, w razie dużej liczby zgłoszeń uruchomiona zostanie druga tura szkolenia. O zakwalifikowaniu na szkolenie decydować będzie kolejność zgłoszeń.
FORMUŁA SZKOLENIA:
Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie webinaru. Webinar to nowoczesny format szkoleniowy (rodzaj e-learningu) wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Ten format umożliwia pełną interakcję zarówno z prowadzącym jak i z innym uczestnikami szkolenia. Na spotkaniu dostępny będzie czat, na którym można będzie zabierać głos i zadawać pytania. Na kilka dni przed planowanym szkoleniem, każdej zapisanej osobie przekazany zostanie link do szkolenia, a przed samym szkoleniem przeprowadzone będzie próbne połączenie w celu wyeliminowania ewentualnych problemów.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu, przeglądarka internetowa (preferowane Chrome, FireFox, Opera, Safari, Edge), głośniki lub słuchawki oraz mikrofon.
KOSZT: wynosi 495 zł brutto od osoby i obejmuje materiały szkoleniowe w formie elektronicznej wysłane do uczestników szkolenia, przeprowadzenie szkolenia on-line oraz zaświadczenia w formie elektronicznej o uczestnictwie w szkoleniu.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE: Chęć uczestnictwa prosimy zgłaszać mailowo lub telefonicznie na nr 22 636 94 26 oraz przesłać kartę zgłoszenia mailem na adres: biuro@mcdk.edu.pl (w przypadku niemożności przesłania skanu karty za pośrednictwem poczty elektronicznej prosimy o przesłanie jej faksem na nr 22 831 54 69).
Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany uczestnikom na 2 dni robocze przed szkoleniem.
Należność prosimy wpłacać na konto:
Bank Pekao S.A. Oddział w Warszawie 90 1240 6436 1111 0000 4584 9905;
Dla: Mazowieckie Centrum Doskonalenia Kadr, Al. Solidarności 72/17, 00-145 Warszawa,
z dopiskiem: za szkolenie EWID/ON-LINE. w dn. 13.06.2025 r.