top of page
SPECUSTAWA UKRAIŃSKA Z AKTUALNYMI ZMIANAMI, W TYM MELDOWANIE I NADAWANIE NUMERU PESEL CUDZOZIEMCOM
SPECUSTAWA UKRAIŃSKA Z AKTUALNYMI ZMIANAMI, W TYM MELDOWANIE I NADAWANIE NUMERU PESEL CUDZOZIEMCOM

pt., 13 cze

|

szkolenie on-line

SPECUSTAWA UKRAIŃSKA Z AKTUALNYMI ZMIANAMI, W TYM MELDOWANIE I NADAWANIE NUMERU PESEL CUDZOZIEMCOM

Czas i lokalizacja

13 cze 2025, 09:00 – 15:00

szkolenie on-line

O wydarzeniu

SZKOLENIE ON-LINE


PROGRAM:


  • Formy ochrony cudzoziemców w RP

  • Decyzja wykonawcza Rady UE

  • zakres podmiotowy i przedmiotowy

  • okres ochrony czasowej

  • dokument wydawany uchodźcom objętym decyzją wykonawczą

• Specustawa ukraińska ze zmianami od 1 lipca 2024 r.

  • zakres podmiotowy i przedmiotowy

  • okres ochrony czasowej

  • rejestracja uchodźców

  • termin rejestracji

  • właściwość organu

  • ustalanie tożsamości uchodźcy

  • nadawanie numeru PESEL

  • rejestracja w Rejestrze Obywateli Ukrainy

  • wyłączenia ze statusu UKR

  • wpisanie danych do RDK

  • potwierdzenie Profilu zaufanego

  • utrata statusu UKR

  • zmiana statusu UKR

  • przywracanie statusu UKR

  • ochrona UKR w innych krajach UE


Diia.pl

  • Przedłużenie dotychczasowych zezwoleń pobytowych dla obywateli Ukrainy


  • Stosowanie przepisów covidowych do obywateli Ukrainy


  • Rejestry w których są uchodźcy UKR – Rejestr PESEL, Rejestr Granica, Rejestr Obywateli Ukrainy

    - Zakres danych w rejestrach

    - Wymiana danych między rejestrami

    - Udostępnianie danych z tych rejestrów i wydawanie zaświadczeń


  • Dotacja dla gmin z Funduszu pomocy na rejestrację UKR

  • Omówienie różnych przypadków dot. rejestracji uchodźców i przywracania statusu UKR

  • Zmiana ustawy o ewidencji ludności od 1 lipca 2024

  • Zasady meldowania cudzoziemców.

  • Zasady nadawania numeru PESEL cudzoziemcom.

  • Pytania i odpowiedzi


WYKŁADOWCA:

Wieloletni praktyk, wieloletni dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich wjednym z Urzędów Wojewódzkich. Do zakresu działania Wydziału Spraw Obywatelskich należy m. in. nadzór nad realizacją przez gminy zadań z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i rejestracji stanu cywilnego oraz wydawanie decyzji drugoinstancyjnych z ww. zakresu. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia dla pracowników gmin z zakresu ewidencji ludności dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego, konwencji międzynarodowych z zakresu rejestracji stanu cywilnego, kodeksu postępowania administracyjnego, prawa administracyjnego. Przez kilka lat uczyła prawa administracyjnego, prawa

finansów publicznych, wstępu do nauki o państwie i prawie, postępowania administracyjnego w Zespole Szkół Ekonomicznych. Zebrane doświadczenie pedagogiczno-dydaktyczne, wiedza teoretyczna i praktyczna z ww. zakresu oraz otwartość i łatwość nawiązywania kontaktów międzyludzkich daje gwarancję profesjonalnego prowadzenia szkoleń przez Wykładowcę.


Istnieje możliwość przekazania organizatorowi (w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 maja 2025 r.) pytań i propozycji zagadnień, które chcielibyście Państwo, aby zostały wyjaśnione w trakcie prowadzonego szkolenia (e-mail: biuro@mcdk.edu.pl). Z uwagi na rangę omawianych zagadnień proszę o wydelegowanie na proponowane szkolenie pracowników realizujących omawiane zagadnienia.


TERMIN: 13 czerwca 2025 r. w godz. 9:00 – 15:00

(w tym dwie przerwy: 10:30 – 10:45; 12:30 – 12:45)


UWAGA: Ze względu na ograniczoną liczbę uczestników, w razie dużej liczby zgłoszeń uruchomiona zostanie druga tura szkolenia. O zakwalifikowaniu na szkolenie decydować będzie kolejność zgłoszeń.


FORMUŁA SZKOLENIA:

Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie webinaru. Webinar to nowoczesny format szkoleniowy (rodzaj e-learningu) wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Ten format umożliwia pełną interakcję zarówno z prowadzącym jak i z innym uczestnikami szkolenia. Na spotkaniu dostępny będzie czat, na którym można będzie zabierać głos i zadawać pytania. Na kilka dni przed planowanym szkoleniem, każdej zapisanej osobie przekazany zostanie link do szkolenia, a przed samym szkoleniem przeprowadzone będzie próbne połączenie w celu wyeliminowania ewentualnych problemów.


WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu, przeglądarka internetowa (preferowane Chrome, FireFox, Opera, Safari, Edge), głośniki lub słuchawki oraz mikrofon.


KOSZT: wynosi 495 zł brutto od osoby i obejmuje materiały szkoleniowe w formie elektronicznej wysłane do uczestników szkolenia, przeprowadzenie szkolenia on-line oraz zaświadczenia w formie elektronicznej o uczestnictwie w szkoleniu.


INFORMACJE ORGANIZACYJNE: Chęć uczestnictwa prosimy zgłaszać mailowo lub telefonicznie na nr 22 636 94 26 oraz przesłać kartę zgłoszenia mailem na adres: biuro@mcdk.edu.pl (w przypadku niemożności przesłania skanu karty za pośrednictwem poczty elektronicznej prosimy o przesłanie jej faksem na nr 22 831 54 69).

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany uczestnikom na 2 dni robocze przed szkoleniem.


Należność prosimy wpłacać na konto:

Bank Pekao S.A. Oddział w Warszawie 90 1240 6436 1111 0000 4584 9905;

Dla: Mazowieckie Centrum Doskonalenia Kadr, Al. Solidarności 72/17, 00-145 Warszawa,

z dopiskiem: za szkolenie EWID/ON-LINE. w dn. 13.06.2025 r.

Udostępnij to wydarzenie

Mazowieckie Centrum Doskonalenia Kadr

©2024 wykonanie Mazowieckie Centrum Doskonalenia Kadr

bottom of page