


czw., 15 maj
|szkolenie on-line
TRYBY NADZWYCZAJNE W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM – ASPEKTY PRAKTYCZNE
Czas i lokalizacja
15 maj 2025, 09:00 – 15:00
szkolenie on-line
O wydarzeniu
SZKOLENIE ON-LINE
ADRESACI SZKOLENIA:
Wszyscy pracownicy administracji publicznej (rządowej i samorządowej) oraz podmiotów zobowiązanych do wydawania decyzji administracyjnych.
CELE SZKOLENIA:
Przedstawienie praktycznych aspektów dotyczących problematyki postępowania administracyjnego w trybach nadzwyczajnych, którego zwieńczeniem jest wydanie decyzji administracyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem najczęściej popełnianych błędów w tym postępowaniach oraz decyzjach administracyjnych.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Zasada trwałości decyzji administracyjnych, jako jedna z najważniejszych zasad k.p.a.
2. Decyzja ostateczna a decyzja prawomocna – różnice i cechy wspólne.
3. Nadzwyczajne tryby wzruszenia decyzji administracyjnych.
4. Konkurencyjność trybów postępowania – zbieg postępowań.
5. Wznowienie postępowania (art. 145 i nast. k.p.a.):
przesłanki,
etapy postępowania,
organ właściwy,
strony,
zakres rozstrzygnięcia.
6. Uchylenie lub zmiana decyzji (art. 154 i 155 k.p.a.):
istota i przesłanki uchylenia,
organ właściwy w sprawie,
ograniczenia przedmiotowe i podmiotowe,
strony postępowania,
rodzaje rozstrzygnięć w sprawie.
7. Stwierdzenie nieważności decyzji:
zakres przedmiotowy (decyzja ostateczna i nieostateczna),
zakres podmiotowy (strony postępowania),
charakterystyka postępowania,
postępowanie dowodowe,
negatywne przesłanki (upływ czasu, nieodwracalne skutki prawne).
8. Stwierdzenie wygaśnięcia decyzji – art. 162 k.p.a.:
organ właściwy,
przesłanki (pozytywne i negatywne),
strony postępowania,
charakterystyka postępowania,
rozstrzygnięcie organu.
9. Dyskusja – praktyczny panel.
FORMA SZKOLENIA:
Szkolenie on-line: konwersatorium, omówienie przepisów prawa, studia przypadków (kazusy) oraz ćwiczenia na wybranych przykładach.
EFEKTY SZKOLENIA:
Pozyskanie praktycznych umiejętności w zakresie prowadzenie postępowań administracyjnych w trybach nadzwyczajnych oraz umiejętności prawidłowego redagowania decyzji administracyjnych wydawanych w tych postępowaniach (trybach), ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowej podstawy prawnej prawa materialnego i prawa procesowego decyzji w poszczególnych trybach, ich rozstrzygnięć oraz uzasadnień.
WYKŁADOWCA: TRENER PRAKTYK. Od 1995 r. zajmuje się obsługą prawną administracji publicznej, zarówno rządowej jak i samorządowej. Od 2003 wykonuje zawód radcy prawnego. Specjalizuje się w prawie administracyjnym (procesowym i materialnym), prawie cywilnym (procesowym oraz
materialnym) oraz prawie pracy. Jest autorem szeregu publikacji z zakresu postępowania administracyjnego, prawa administracyjnego, w tym w zakresie ustroju samorządu terytorialnego. Stale publikuje (od 1998 r.) w miesięczniku „Serwis Samorządowo-Administracyjny”. Przeprowadził szereg szkoleń z zakresu procedury administracyjnej, ustroju samorządu terytorialnego, ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej w administracji publicznej (rządowej oraz samorządowej) oraz dostępu do informacji publicznej.
TERMIN: 15 maja 2025 r., w godz. 9:00 – 15:00.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE: Chęć uczestnictwa prosimy zgłaszać mailowo lub telefonicznie na nr 22 636 94 26 oraz przesłać kartę zgłoszenia mailem na adres: biuro@mcdk.edu.pl (w przypadku niemożności przesłania skanu karty za pośrednictwem poczty elektronicznej prosimy o przesłanie jej faksem na nr 22 831 54 69). Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany uczestnikom na 2 dni robocze przed szkoleniem.
PRZY ZGŁOSZENIU POWYŻEJ 2 OSÓB UDZIELAMY RABATU W WYSOKOŚCI 10%.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu, przeglądarka internetowa (preferowane Chrome, FireFox, Opera, Safari, Edge), głośniki lub słuchawki i mikrofon.
KOSZT: wynosi 620 zł brutto od osoby i obejmuje materiały szkoleniowe w formie elektronicznej wysłane do uczestników szkolenia, przeprowadzenie szkolenia on-line oraz zaświadczenia w formie elektronicznej o uczestnictwie w szkoleniu.
(Przedstawiona powyżej cena dotyczy szkolenia dla administracji publicznej, którego realizacja jest w co najmniej 70% finansowana ze środków publicznych oraz służy podniesieniu kwalifikacji zawodowych uczestników szkolenia. W innym przypadku zastrzegamy sobie prawo do doliczenia 23% stawki podatku VAT.)
Należność prosimy wpłacać na konto: Bank Pekao S.A. Oddział w Warszawie 90 1240 6436 1111 0000 4584 9905 Dla: Mazowieckie Centrum Doskonalenia Kadr; al. Solidarności 72/17, 00-145 Warszawa, z dopiskiem: za szkolenie w dniu 15.05.2025 r.
Uwaga: Istnieje także możliwość zorganizowania szkolenia obejmującego powyższą tematykę jako szkolenia zamkniętego dla pracowników konkretnego Urzędu w siedzibie Zamawiającego w uzgodnionej cenie i terminie dogodnym dla Zamawiającego.